No
|
Yazar Adı, Soyadı
|
Bildiri Adı
|
Katılım Şekli
|
1
|
Gülrû Bayraktar
|
Hans Friedrich Blunck’un Die Urvätersaga Eseri Örneğinde Nazi Almanyasının Edebiyat Anlayışı
|
Çevrimiçi
|
2
|
Zamire İzzetgil
|
Religious Motifs in William Shakespeare’s The Tragedy of Hamlet, Prince of Denmark and Fyodor Dostoyevsky’s Crime and Punishment
|
Çevrimiçi
|
3
|
Dilek Altınkaya Nergis,
Ahu Selin Erkul Yağcı,
Esra Çağlar Aka
|
Türkiye’de Kolay Dil Uygulamaları: Ege Üniversitesinde Bir Pilot Çalışma
|
Çevrimiçi
|
4
|
Kadri Kuram
|
Sözde Sorular Neden Tümleç Olamazlar
|
Çevrimiçi
|
5
|
Büşra Özer Erdoğan
|
Representation of Sign Language Interpreters in Turkish Media: Examples of Interpreters "Overshadowing The Show"
|
Çevrimiçi
|
6
|
Nurgül Özdemir
|
“Yabancı Dil Öğreniminde Sözdizimsel Yanlışların Analizi”
|
Yüz Yüze
|
7
|
Berat Samet Kahraman
|
“Ya Tutarsa” Söyleminin Bilme İstenci Açısından İncelenmesi”
|
Yüz Yüze
|
8
|
Mahmut Babacan
|
“Salah Birsel’in Denemelerinde Yeni Sözcük, Deyim ve Farklı Dil Kullanımları”
|
Yüz Yüze
|
9
|
Pelin Görgülü
|
“Fakir Baykurt’un Tırpan Adlı Romanında Kadın Kimliği”
|
Yüz Yüze
|
10
|
Melike Üzüm - Nurettin Demir
|
“Ağızlarda Kanıtsalların İşlevleri ve Kaplamsal Özellikleri: Çankırı Ağzı Örneği”
|
Yüz Yüze
|
11
|
İnci Demir
|
"Unraveling The Use of Discourse Markers in Efl Classroom Discourse: A Case Study in Turkey"
|
Çevrimiçi
|
12
|
Başak Ergil - Suat Köse
|
Authorship and Creativity in TV Series Theme Song Translation: Barış Pirhasan’s Translation of “It’s Jungle Out There”
|
Çevrimiçi
|
13
|
Kaan Tanyeri
|
Dil ve Söz Arasında İkinci Yeni Şiiri
|
Yüz Yüze
|
14
|
Gökhan Dinar - Yusuf Topaloğlu
|
Fransızca Yazma Yeteneğinin Geliştirilmesi: Avrupa Dil Ortak Çerçeve Programı ve Çevrimiçi Eğitim Araçlarının Rolü
|
Yüz Yüze
|
15
|
Meliha Uysal
|
Çankırı Ağzı Örneğinde Sosyal Hayat: Aile ve Akrabalık
|
Yüz Yüze
|
16
|
Sibel Yılmaz
|
Kayaç Katmanlarını Parçalamak: Dünya Ağrısı’nda Metinlerarasılık
|
Yüz Yüze
|
17
|
Erhan Gürpınar
|
1940-1960 Dönemi Türk Romanında Kadın Seri Kâtiller
|
Yüz Yüze
|
18
|
Ferda Zambak
|
Fatma Aliye Hanım’ın Refet ve Udi Romanlarında Kadınların Eğitimine ve Çalışmasına Dair Meseleler
|
Yüz Yüze
|
19
|
Seher Yazar Kaya
|
Çankırı Ağızlarında Kültürel Söz Varlığının Dokümantasyonu
|
Yüz Yüze
|
20
|
Hasan Hüseyin Gök
|
“Böyle Geldi Hürriyet” Romanında Teknolojik Gerçeklik
|
Çevrimiçi
|
21
|
Esra Aydın - Gökhan Soyşekerci
Kamil İşeri
|
Üstsöylem Belirleyicilerinin Kitap Arkası Yazılarda Görünümleri
|
Yüz Yüze
|
22
|
Mustafa Alkan
|
Süleymaniye Kütüphanesi Bağdatlı Vehbî Koleksiyonu 00918 Kayıt Numaralı Mensur Bir Kıyâfet-Nâme
|
Yüz Yüze
|
23
|
Emel Aydın
|
Fazlı Necip’in Ah, Anne Adlı Eserinin Anne-Oğul İlişkisi Bakımından İncelenmesi
|
Çevrimiçi
|
24
|
Bilge Gökter Gençer
|
"Osmanlı Dönemi Sözlüklerinde “Yasak” Sözcükler: Sözlükbilimsel Bir İnceleme"
|
Çevrimiçi
|
25
|
Gürkan Dağbaşı
|
Arap Şiirinin Türk Edebiyatındaki Konumu: Eleştirel Bir İnceleme
|
Yüz Yüze
|
26
|
Gizem Kılıç
|
Osmanlı Devleti Sokaklarının Dilsel Manzarası
|
Yüz Yüze
|
26
|
Mine Özçelik
|
İngiltere’deki 7. Sınıf ve Türkiye’deki 7. Sınıf Ana Dili Ders Kitaplarındaki Metinlerin Tema Bakımından İncelenmesi
|
Yüz Yüze
|
27
|
Burak Biçer
|
Apokaliptik Bir Bilim Kurgu Örneği: Sıcak Kafa
|
Yüz Yüze
|
28
|
Şefa Aliyeva
|
Eleştirel Edebiyatta Karakterlerin Toplumsal Statüsünün Yansıması
|
Çevrimiçi
|
29
|
Özlem Kayabaşı
|
Turgut Uyar’ın Şiirlerinde Büyüklük Algısı
|
Yüz Yüze
|
30
|
Okan Ancak
|
Romanların Feminist (Eleştirel) Yöntemle İncelenmesi
|
Çevrimiçi
|
31
|
Nesrin Aydın Satar
|
Türk Edebiyatında İslam ve Modern: Yeni Bir Adlandırmanın Göreceli Tekinsizliği
|
Yüz Yüze
|
32
|
Lütviyye Asgerzade
|
Tevfik Fikret ve Hüseyin Cavid’te Ortak Bir Sembol Olarak İstanbul
|
Çevrimiçi
|
33
|
Kübra Çelik
|
Ibıray Altınsarin’in Yazdığı Bazı Mektuplarından Hareketle Kazak Toplumunda Eğitimin Panaroması
|
Yüz Yüze
|
34
|
Gamze Beyaz
|
Yabancı Çocuklara Türkçe Öğretiminde Ege ile Gaga Örneği: Tohum Topları
|
Yüz Yüze
|
35
|
Can Şahin
|
Fransızcadan Türkçeye Geçen Şiir Terimlerinin Türkçede Terimleşme Süreci
|
Çevrimiçi
|
36
|
Betül Arıcı
|
Türklerde Yıldızlarla İlgili Halk İnanışları: Selçuklu Örneği
|
Yüz Yüze
|
37
|
Ayşegül Özkan
|
Kazakçada Olgusallık Bildirmeyen Tümleç Yan Cümleleri
|
Yüz Yüze
|
38
|
Ahmet Yıkık
|
Aliye Ummanel’in “Ev”İ Bağlamında Çağdaş Kıbrıs Türk Tiyatrosunda Yüzleşme
|
Çevrimiçi
|
39
|
Özgün Koşaner - Beyza Çimen
|
Post-Kemalizm ve Post-Post Kemalizm: 2002 Sonrası Türkiye’sinde Siyasi Dönüşümlerin Söylem Boyutu
|
Yüz Yüze
|
40
|
Hamdi A. Serdar
|
V. Woolf’un to The Lighthouse Başlıklı Romanında Anlatının Bulanıklaştırılmasına Dair Bir Çözümleme
|
Çevrimiçi
|
41
|
Hakan Birdal
|
Abatbay Davletov Bibliyografyası
|
Yüz Yüze
|
42
|
Fatih Altuğ
|
1) Safiye Erol’un Kadıköyü’nün Romanı'nın Edebî Atlası
2) 1970’lerin Edebî Alanında Edebiyat Dergisinin Etrafındaki Polemikleri Konumlandırmak
|
Yüz Yüze
|
43
|
Hayrunisa Topçu
|
Beyaz Kale’de Güvenilmez Anlatıcı
|
Yüz Yüze
|
44
|
Fatma Bilge Atay
|
Poe’nun “The Tell-Tale Heart” Adlı Kısa Öyküsünün Yeniden Çevirileri Üzerine Bir İnceleme
|
Çevrimiçi
|
45
|
İrfan Atalay
|
Türk Eğitim Materyali ve Medyasında Fransızcadan Ödünçlenen Terimlerin Yazılması ve Seslendirilmesi Sorunu
|
Yüz Yüze
|
46
|
Gökhan Tunç
|
Zamana Gülen İmge: Ophelia Kompleksi ve Ahmet Hamdi Tanpınar’ın “Ayna” Şiir
|
Yüz Yüze
|
47
|
Nimet Kara Kütükçü
|
Refik Halit Karay'ın Ayşe'nin Yazgısı Metindilbilimi Açısından İncelenmesi
|
Çevrimiçi
|
48
|
Nesrin Gezici
|
Ali Şir Nevâyî’nin Nazmü’l-Cevâhîr Adlı Eserinde Deyimler
|
Çevrimiçi
|
49
|
Veysel Çiftçi - İbrahim Seçkin Aydın
|
Çocuklara Yönelik İyileştirici Öykülerin Göstergebilimsel Açıdan İncelenmesi
|
Çevrimiçi
|
50
|
A. Nursen Durdağı
|
Dijital Beşer Bilimlerde Çeviri ve Çağdaş Yaklaşımlar
|
Çevrimiçi
|
51
|
Ahmet Duran Arslan
|
Nail Vahdeti Çakırhan ve Şiiri
|
Yüz Yüze
|
52
|
Aleyna Durmuş
|
The Tyranny of Existence in Albert Camus’ Caligula and The State of Siege
|
Çevrimiçi
|
53
|
Alişan Okumuş
|
Yarım Kalmışların Hikâyesi: Düş Kırgınları Romanının Edebiyat ve Sinema Bağlamında Okunması
|
Yüz Yüze
|
54
|
Arda Karadavut
|
Sekiz Yükmek Yaruk’tan Eski Türkçenin Deyim Varlığına Katkılar
|
Çevrimiçi
|
55
|
Ayşe Tepebaşı
|
Mukadder Gemici’nin Hikâyelerinde “Öteki”
|
Çevrimiçi
|
56
|
Burak Çavuş
|
Antroposen Çağın Erken Habercisi: Halikarnas Balıkçısı ve Öfkesi, Gündüzü Kaybeden Kuş Adlı Öyküleri
|
Çevrimiçi
|
57
|
Burak Urucu
|
Transformative Narratives: Exploring The Journey in Turkish and British Stage Adaptations of Kafka’s The Metamorphosis
|
Çevrimiçi
|
58
|
Burcu Yılmaz Çebin
|
Yakup Kadri’nin Millî Savaş Hikâyeleri ile Alphonse Daudet’in Pazartesi Hikâyeleri Adlı Eserlerinde Bireyin Var Olma Tutkusu
|
Çevrimiçi
|
59
|
Buse Duruk
|
Kutadgu Bilig ve Kitab-I Gülistan Bi’t Türki Adlı Eserlerde Yönetici Vasıfları Üzerine
|
Yüz Yüze
|
60
|
Cafer Gariper ve Ebru Vural Arslan
|
Oğuz Atay’ın Tutunamayanlar Romanında Suçluluk Duygusu
|
Yüz Yüze
|
61
|
Cansu Civan
|
A Postmodern Portrait of The Female Artist: A Kristevan Analysis of Joy Mccullough’s Blood Water Paint
|
Çevrimiçi
|
62
|
Derya Oğuz
|
Çeviribilimde Terminolojik Muğlaklık
|
Yüz Yüze
|
63
|
Dilek Çetindaş
|
Ecinni, Taşralı, Anormal ve Kadın: Vesvese’de Kadınlığın Bir Başka Hali
|
Çevrimiçi
|
64
|
Ebru Özgün
|
Zeynep Uzunbay’ın Şiirlerinde Kronotop
|
Yüz Yüze
|
65
|
Elçin Yılmazkaya
|
Fakir Baykurt’un Köy Romanlarındaki Söz Varlığının Çevreci Eleştiri Odağında İncelenmesi
|
Yüz Yüze
|
66
|
Elif Şeyma Çetin
|
Şule Gürbüz’ün Zamanın Farkında Adlı Eserinde Başarısızlığın Estetiği
|
Yüz Yüze
|
67
|
Emine Ayan
|
Karekodlu Bir Roman: Hasan Özkılıç’ın Şima Adlı Eserini Sanatsal ve Edebî Bir Anlatı Olarak Okumak
|
Çevrimiçi
|
68
|
Emine Güzel
|
Kaybedilen Benlik Saygısının Yeniden Oluşturulma Aracı Olarak Özyaşamöyküsü
|
Çevrimiçi
|
69
|
Erdi Öztürk
|
Orta Çağ Ermeni Toplumsal Yaşamı Çerçevesinde Mhitar Goş’un Fablları
|
Yüz Yüze
|
70
|
Eshabil Bozkurt
|
Oscar Wilde’ın The Happy Prince Başlıklı Hikâyesinin Osmanlı Türkçesine Çevirileri
|
Çevrimiçi
|
71
|
Ezgi Esen - A. Nursen Durdağı
|
Dil Öğrenme-Öğretme Uygulamalarındaki Kültür Aktarımının Eksiklik, Baskınlık Bağlamında İncelenmesi
|
Çevrimiçi
|
72
|
Ezgi Gaga
|
Altyazı Çevirisinde Makine Çevirisi Kullanımı
|
Çevrimiçi
|
73
|
Ferah İncesu
|
“The White Man’s Burden” As Reserve and Agency in Conrad’s “The Lagoon”
|
Çevrimiçi
|
74
|
Ferda Dikmen
|
Türk Üniversite Öğrencilerinin Fransızca Dolaylı ve Dolaysız Tümleç Kullanımında Karşılaşılan Yanlışların İncelenmesi
|
Çevrimiçi
|
75
|
Gamze Beştaş
|
1) İdeolojik Söylem Çözümlemesinde Örtük Anlam Çıkarımı: 31 Mart 2024 Türkiye Yerel Seçiminin Karşıt Bakış Açısına Sahip Çevrimiçi Haber Medyasına Yansıması
2) Türk Medyasında Bellek Kavramının Söylemsel Çözümlemesi
|
Yüz Yüze
|
76
|
Gonca Karaca
|
A Symbolic Order Or Dystopic Chaos: Exploring The Symbolic Constructs in Blue Ticket By Sophie Mackintosh
|
Yüz Yüze
|
77
|
Gökhan Dinar - Ali Tilbe
|
Jean Rouaud’un Savaş Alanları Adlı Özöyküsel Aile Romanı
|
Yüz Yüze
|
78
|
Gökşen Yıldırım
|
Eleştirel Posthümanist Bir Okuma: Elif Sofya Şiirinde Hayvanlar
|
Çevrimiçi
|
79
|
Gözde Özlem
|
Geçmiş Zaman Elbiseleri, Bir Yol ve Zaman Sığınağı’ndaki Geçmiş Zaman İmgesi Üzerine Bir Değerlendirme
|
Çevrimiçi
|
80
|
Gülşen Can
|
Şiirde İmgenin Kullanımına İlişkin Bir İnceleme
|
Çevrimiçi
|
81
|
Haluk Turğut
|
Houellebecq’in Soumisson Adlı Romanı Üzerine Toplumbilimsel Ruhçözümleyici Bir Okuma
|
Yüz Yüze
|
82
|
Hamza Aydoğdu
|
Kazakistan Millî Marşlarına Genel Bir Bakış
|
Yüz Yüze
|
83
|
Hatice Gökçe Bal
|
Orhan Pamuk’un Sessiz Ev Romanında Fatma’nın Suskusu
|
Yüz Yüze
|
84
|
Havvaana Karadeniz
|
Mustafa Kutlu’nun “Tarla Kuşunun Sesi” Adlı Hikâyesini Çevreci Eleştiri Işığında Okuma
|
Çevrimiçi
|
85
|
İbrahim Bilge
|
Vücûdî’nin Risâle-İ Gazâsı’nda Edebî Tasvirler
|
Çevrimiçi
|
86
|
İbrahim Bilge ve Merve Çelen
|
Şeyyad Hamza’nın Yusuf U Zelihası’nda Tasviri Eylemler
|
Çevrimiçi
|
87
|
İlhame Gültekin
|
Vagif Sultanlı Hikâyelerinde Ahiret ve Ölüm
|
Çevrimiçi
|
88
|
Kevser Sönmez
|
Bir Modern Edebiyat Masalı: “Bulut ve Kuyu” Hikâyesi ve Cinsiyet
|
Yüz Yüze
|
89
|
Mihriye Çelik
|
Mehmet Fuat Köprülü’nün “Süngü Altında” ve “Hicret Hikâyelerinden” Hikâyelerinde Balkan Savaşı’nın İzleri
|
Çevrimiçi
|
90
|
Muazzez Uslu
|
Betimleyici Çeviribilim Çalışmaları İçin Yöntem Önerileri
|
|
91
|
Murat Çayır
|
Eski Anadolu Tarihi’nin İlk Yazılı Belgeleri: Kültepe Tabletler
|
Yüz Yüze
|
92
|
Murat Gür
|
Çatalyol Anlatısı Olarak Haldun Taner’in Günün Adamı Oyunu
|
Yüz Yüze
|
93
|
Nilay Bilir
|
Alışılmışlıktan Açıklığa Açıklıktan Tekinsizliğe
|
Yüz Yüze
|
94
|
Nimet Alpaslan
|
Translation of Religious Texts
|
Çevrimiçi
|
95
|
Nurseli Gamze Korkmaz
|
“İkinci Meşrutiyet Dönemi Basın Dünyasına Boşboğaz ile Güllabi’den Bir Bakış”
|
Yüz Yüze
|
96
|
Onur Aydın
|
Yalancı Eşdeğerlik
|
Çevrimiçi
|
97
|
Orhan Oğuz
|
Şiirde Estetik ve İdeoloji: Cenap Şahabettin’in Aynı Başlıklı Şiirine Bir Nazire Olarak Roni Margulies’in “Elhân-I Şita” Şiiri
|
Çevrimiçi
|
98
|
Özge Gamsız Tunç
|
Otto Rank’ın Doğum Travması Kavramı ve Sosyal Bilimlere Getirdiği Yeni Bakış
|
Çevrimiçi
|
99
|
Özlem Sayar
|
Technology and Pavlovian Conditioning Technique United: Shaping Individual Identity At Early Ages in Aldous Huxley’s Brave New World
|
Çevrimiçi
|
100
|
Sabanur Yılmaz
|
Orhan Pamuk’un Kara Kitap Adlı Romanında Mekân
|
Yüz Yüze
|
101
|
Selçuk Hüseyin Gazi Karatay
|
Adalet Ağaoğlu’nun Tombala İsimli Eserinde Geriatrik Sorunlar ve Huizinga’nın Oyun Teorisi
|
Yüz Yüze
|
102
|
Selin Yurdakul
|
Haruki Murakami: A Global Literary Journey From Japan to The World
|
Çevrimiçi
|
103
|
Sevim Karabela Şermet
|
Sabahattin Ali’nin “Dekolman” Öyküsünü Oksidentalist Anlayışla Okumak
|
|
104
|
Sevtap Günay Köprülü
|
Stefan Zweig’ın “Schachnovelle” Adlı Eserinde Benzetmeler ve Çevirileri
|
Çevrimiçi
|
105
|
Songül Aslan
|
Nasrettin Hoca Fıkralarında Anlatım ve İçerik Düzlemi Çözümlemesi: Eşeğe mi İnanıyorsun Bana mı?
|
|
106
|
Şebnem Düzgün
|
Politics of Dark Humour in Virginia Woolf’s Orlando
|
Çevrimiçi
|
107
|
Ülker Bahşiyeva
|
Yunus Emre ve Türk Tasavvuf Edebiyatı
|
Çevrimiçi
|
108
|
Veli Uğur
|
Popüler Romanın Suçu Ne? Basmakalıp Eleştirinin Eleştirisi
|
Yüz Yüze
|
109
|
Zeki Taştan
|
Şuşa’nın Değeri: İki Alev Arasında
|
Yüz Yüze
|
110
|
Zuhal Emirosmanoğlu - Javid Aliyev
|
Bir Translatio ve Çeviri Bütüncesi: Christine De Pizan ve “La Cité Des Dames”
|
Çevrimiçi
|
111
|
Yunus Balcı
|
Aşkın Üç Hâli
|
Yüz Yüze
|
112
|
Tuğçe Alkış
|
Mapping Out Life With Resilience: Kiran Millwood Hargrave’s The Girl of Ink & Stars
|
Yüz Yüze
|
113
|
Hande Kolat
|
(Un)Conscious Problem That Has A Name in Revolutionary Road: Retraumatized April in Need of Performance
|
Çevrimiçi
|
114
|
Kübra Veliyeva
|
Nahçivan El Yazmaları Fon’unda Muhafaza Olunan “Avamil” El Yazması
|
Çevrimiçi
|
115
|
Sibel Çapan Tekin
Funda Uzdu Yıldız
|
Soru-Yanıt Sıralı Çiftinde Yeğleme Türleri
|
Çevrimiçi
|
116
|
Günel Asgerova
|
Çarlık Rusyası Döneminde Nahçıvan’ın Siyasi-Ekonomik Hayatı “Molla Nasraddin” Sayfalarında
|
Çevrimiçi
|
117
|
Ramazan Siracoğlu
|
Sait Faik’in Öykülerinde Edebî Paralellik
|
Çevrimiçi
|
118
|
Günel Aliyeva
|
Alibala Hajizade’nin Yaratıcılığı Genç Neslin Millî ve Kültürel Değerler Ruhuna Uygun Olarak Yetiştirilmesinin Rolü
|
Çevrimiçi
|
119
|
Meril Naktan
|
Kültürel Kimliğinin Yabancı Dil Olarak Fransızca Ders Kitaplarında Çözümlenmesi
|
Çevrimiçi
|
120
|
Ezgi Dilan Özel
|
Evliyâ Çelebi Seyahatnâmesi’nde Hastalık Kavram Alanının Ağızlar Üzerinde İncelenmesi
|
Yüz Yüze
|
121
|
Melis Sezen Güneş Yılmaz
|
Xv. Yüzyıla Ait Bir Ruzname Metni
|
Yüz Yüze
|
122
|
Gülhan Öz Açık
|
Ana Altayca Yakın Anlamlı Kökler
|
Çevrimiçi
|
123
|
Zehra Çetin
|
Adalet Ağaoğlu’nun Ölmeye Yatmak Romanı Üzerinden Zaman, Aile ve Çocuk Kavramları
|
Yüz Yüze
|
124
|
Sevilay Demir
|
Cevdet Kudret'in Türk Edebiyatında Hikâye ve Roman Eseri Üzerine Bir İnceleme
|
Yüz Yüze
|
125
|
Gülnaz Fayzulla
|
Kazakistan'da Turizm Alanında Yabancı Dilin Önemi
|
Çevrimiçi
|
126
|
Otarova Tursingul
|
Imagery in The Lyrics of Nature (Using The Example of The Works of A. Ajiniyazov and T. Sarsenbaev)
|
Çevrimiçi
|
127
|
Yasemin Bağrıyanık-Özge Can Erdoğan
|
Türkçede Deyimlerin Sözbilimsel Yapı Kuramı Çerçevesinde İncelenmesi
|
Çevrimiçi
|
128
|
Gizem Ece Gönül
|
Edip Cansever Şiirinde Kuş İmgesi
|
Yüz Yüze
|
129
|
Merve Gün
|
Yarının Anlatıları
|
Yüz Yüze
|